ΑΝΗΣΥΧΟΙ ΧΑΙΔΑΡΙΩΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
.

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ - part 1

Με αφορμή τη συζήτηση και την ψήφιση του Στρατηγικού Σχεδιασμού του Δήμου Χαϊδαρίου και του Επιχειρησιακού Προγράμματος για τα έτη 2011-2014, "σημειώνουμε με bold" ορισμένα σημεία, που αποτελούν δείγματα της πολιτικής, της τακτικής, της φιλοσοφίας και των, εκτός τόπου και χρόνου, αντιλήψεων για το αστικό και φυσικό περιβάλλον, των εκάστοτε διοικήσεων της πόλης μας.


PART 1 : "...ανάγκη κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης σε κεντροβαρικό σημείο της πόλης..."

"ανάγκη" που επαναλαμβάνεται περίπου 10 φορές στο συνολικό κείμενο του Στρατηγικού Σχεδιασμού και που, φυσικά όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι, "φωτογραφίζει" το ακίνητο Λολοσίδη και το Δημοτικό Θερινό Κινηματογράφο Κατερίνα, "πακέτο" δύο σε ένα.
Άλλωστε, οι προθέσεις της σημερινής Δημοτικής Αρχής (και όχι μόνο) για τους συγκεκριμένους χώρους είναι γνωστές, αφού αποτελούσαν και μέρος του προεκλογικού της προγράμματος...
Χαρακτηριστικά, γινόταν λόγος για την κατασκευή χώρων στάθμευσης, και στα δύο οικόπεδα, συνολικής επιφάνειας 4500,00 τ.μ.!!!
Όσον αφορά στον κινηματογράφο Κατερίνα, να επισημάνουμε ότι είναι ανάμεσα στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας που κρίθηκαν διατηρητέοι ως προς τη χρήση τους, σύμφωνα με το ΦΕΚ 648Δ/ 25-7-1997 (δείτε εδώ παλαιότερη ανάρτηση). Που σημαίνει ότι, θα κατεδαφίσετε ένα, σε χρήση (άσχετα της ανικανότητας σας να το χρησιμοποιήσετε), κτήριο  για να κατασκευάσετε υπόγειους χώρους στάθμευσης και στη συνέχεια θα το ξαναχτίσετε από την αρχή (όπως αναφέραμε είναι διατηρητέα η χρήση του), γιατί ως γνωστόν "λεφτά υπάρχουν" (ειδικά για τους μεγαλοεργολάβους και τους μεγαλοπρομηθευτές).
Το ίδιο θα συμβεί και στο ακίνητο Λολοσίδη το οποίο, επίσης, θα κατεδαφιστεί για να κατασκευαστούν, επίσης, υπόγειοι χώροι στάθμευσης και κατόπιν να χτιστεί ένα κτήριο πολιτιστικών και αθλητικών χρήσεων, αμφιβόλου αναγκαιότητας και υπέρογκου κόστους.
Να συμπληρώσουμε σ' όλα αυτά, ότι οποιαδήποτε κονδύλια έχετε (αν έχετε) σκοπό να εξασφαλίσετε από το ΕΣΠΑ, όπως διάφοροι θα σπεύσουν να υποστηρίξουν, θα πρέπει να εγκριθούν πρώτα από την Περιφέρεια, η οποία θα δώσει προτεραιότητα (όπως αναφέρεται στο Επιχειρησιακό της Πρόγραμμα 2011-2014) σε έργα που θα συνάδουν με την φιλοσοφία του Νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου για την Αθήνα/Αττική, το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί και θα έπρεπε να είχατε λάβει υπόψη σας στο Στρατηγικό Σχεδιασμό (δείτε εδώ ανάρτηση του ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ για το θέμα), πράγμα που δεν έγινε.
Αναφορικά να πούμε ότι, στο συγκεκριμένο θέμα, η φιλοσοφία του Νέου Ρυθμιστικού στοχεύει στην επανάχρηση του υπάρχοντος κτηριακού αποθέματος των πόλεων (αποτελεί και ένα από τους 10+1 άξονες προτεραιότητας του Νέου Ρυθμιστικού) και  όχι στην ανοικοδόμηση.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε "...η καταγραφή και ανάδειξη μεμονωμένων κτηρίων, που αποτελούν σημαντικά πολεοδομικά στοιχεία αναφοράς ή σημαντικά στοιχεία του τοπίου ή συνδέονται με τη νεότερη ιστορία μας...".
Εμείς όμως αντί αυτού επιλέγουμε να τα γκρεμίσουμε, πιστοί σε μια φιλοσοφία του περασμένου αιώνα και... το "κερασάκι"... να κατασκευάσουμε ένα τεράστιο πάρκινγκ σ' ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης.
Έχουν άραγε υπόψη τους, όλοι αυτοί που σχεδιάζουν το πολεοδομικό μέλλον της πόλης μας, τις θέσεις των πολεοδόμων, των αρχιτεκτόνων κ.λπ. σχετικά με τους χώρους στάθμευσης στα κέντρα των πόλεων; και την φιλοσοφία για μια "άλλη" πόλη χωρίς αυτοκίνητο;
Θα αναφερθούμε αποσπασματικά, για όσους ενδιαφέρονται μπορούν να διαβάσουν περισσότερα εδώ, εδώ και εδώ.
Ένα τεράστιο πάρκιγκ στην Οδό Δαβάκη  (όπου παρεμπιπτόντως δεν υπάρχει πρόβλημα στάθμευσης για τους κατοίκους) θα λειτουργούσε σαν μαγνήτης, αυτοκινήτων των επισκεπτών, στο κέντρο της πόλης, θα έκανε ανυπόφορη τη ζωή των κατοίκων και τελικά θα εξυπηρετούσε μόνο τα συμφέροντα των τριγύρω Κέντρων Αναψυχής. Γιατί φυσικά οι επισκέπτες τους, θα άφηναν το αυτοκίνητο τους στο Κέντρο της Πόλης, περπατώντας μόλις 100 ή 150 μέτρα για να πιουν τον καφέ τους, με αποτέλεσμα την "νέκρωση" του πεζόδρομου της Στρ. Καραϊσκάκη και το "αποτελείωμα" της τοπικής αγοράς.
Αντίθετα ο περιορισμός των αυτοκινήτων στις παρυφές του κέντρου (π.χ. στο γήπεδο Σιδηρόπουλου, αφού το πάρκινγκ στον αύλειο χώρο του Δημαρχείου, το «κατάπιαν» και από πάνω του «στρώνουν» 2.000,000,00 €) θα αποσυμφόριζε το κέντρο της πόλης, θα έδινε ζωή στο πεζόδρομο και στην τοπική αγορά και θα διαμόρφωνε ανθρώπινες συνθήκες κίνησης και ψυχαγωγίας στο κέντρο της πόλης, στα πλαίσια τη "βιώσιμης κινητικότητας".
Γιατί λοιπόν επιμένουμε σε μια λογική παρωχημένη, αποδεδειγμένα λανθασμένη και μάλιστα σε μια εποχή που ένα τέτοιο έργο, οικονομικά, είναι εκτός πραγματικότητας; (ή μήπως έχουμε σκοπό να "παραχωρήσουμε" τους Δημόσιους Χώρους σε ιδιώτες;).
Έλλειψη φαντασίας στην εξουσία, θα λέγαμε για άλλη μια φορά, όμως πιο επικίνδυνη τελικά είναι η άγνοια που διακατέχει την εξουσία.

"Ζούμε σε άρρωστες πόλεις!"
Δείτε στο παρακάτω video, αποσπάσματα από τη συνέντευξη που έδωσε στην ομάδα aCITYa, ο κ. Θάνος Βλαστός, Συγκοινωνιολόγος - Πολεοδόμος, Καθηγητής Ε.Μ.Π. ...


1 σχόλιο:

  1. Ας δημιουργήσουμε "οάσεις" μέσα στις "άρρωστες πόλεις" που περιγράφει ο Θανάσης Βλαστός.
    "Το μέλλον ανήκει σ΄ εκείνους που το σχεδιάζουν"

    ΑπάντησηΔιαγραφή