ΑΝΗΣΥΧΟΙ ΧΑΙΔΑΡΙΩΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
.

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

ΙΕΡΟΥ ΛΟΧΟΥ #1... ο "ποδηλατόδρΑΜΑς"



Στα πλαίσια του έργου «Έργα ανάπλασης για την αναζωογόνηση του αστικού ιστού του Δήμου Χαϊδαρίου» κατασκευάστηκε   ποδηλατόδρομος κατά μήκος του πεζοδρόμου «Ιερού Λόχου».

Υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις για τον τρόπο και τις προδιαγραφές κατασκευής του εν λόγω ποδηλατοδρόμου. 

Ο ποδηλατόδρομος δεν είναι συνεχής, διακόπτεται στα 2 σημεία που διασταυρώνεται με τις οδούς, χωρίς να σηματοδοτείται η πορεία του στο οδόστρωμα.
Στα σημεία αυτά, που διασταυρώνεται ο πεζόδρομος Ιερού Λόχου με τις οδούς (Αριστείδου και Αγίου Γεωργίου), το οδόστρωμα στα σημεία διασταύρωσης είναι υποβιβασμένο σε σχέση με τον πεζόδρομο, και έχει γίνει δαπεδοκάλυψη με κυβόλιθους ώστε να σημαίνεται η συνέχεια του πεζοδρόμου.
ΙΕΡΟΥ ΛΟΧΟΥ: ΔΙΑΚΟΠΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ
Αντίθετα ο ποδηλατόδρομος διακόπτεται, χωρίς να υπάρχει η σχετική σήμανση στο οδόστρωμα, με βαφή της πορείας του, με αποτέλεσμα να μην γίνεται αντιληπτή η ύπαρξη του από τους διερχόμενους οδηγούς αυτοκινήτων και οι ποδηλάτες να κινδυνεύουν.




Παράδειγμα σήμανσης πορείας ποδηλατοδρόμου με βαφή στο οδόστρωμα.
Το πλάτος του είναι 1,00 μ. πλάτος που προβλέπεται για ποδηλατοδρόμους μιας κατεύθυνσης. Το πλάτος για ποδηλατοδρόμους δύο κατευθύνσεων προβλέπεται στα δύο μέτρα.

Το πλάτος δε του ενός μέτρου οριοθετείται, απόλυτα, εκατέρωθεν του ποδηλατοδρόμου, κατά μήκος της μίας του πλευράς από συμπαγές στηθαίο οπλισμένου σκυροδέματος, επενδεδυμένο με φυσική πέτρα, ύψους 30 cm, σε τμήμα κοντά στην παιδική χαρά φτάνει στο ύψος των 60 cm και κατά το μήκος της άλλης πλευράς από πακτωμένα, μεταλλικά κολωνάκια ύψους 60 cm σε μεγάλη πυκνότητα μεταξύ τους (ανά 1,40 cm), με αποτέλεσμα να καθίσταται εξαιρετικά επικίνδυνος στη περίπτωση πτώσης του ποδηλάτη. 

 
ΙΕΡΟΥ ΛΟΧΟΥ
Ακόμα και στην γνωστή περίπτωση της κατασκευής του ποδηλατοδρόμου στο Βόλο, (η οποία έχει πάρει ήδη τη δικαστική οδό, ως έργο επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία), η  μία πλευρά κατά μήκος του είναι ελεύθερη, υπάρχει μόνο κράσπεδο ύψους 15 cm.


Ο ποδηλατόδρομος στο Βόλο
Στην περίπτωση της Ιερού Λόχου έχει «οχυρωθεί» και από τις δύο πλευρές κατά μήκος του, καθιστώντας την κυκλοφορία σε αυτόν εξαιρετικά επικίνδυνη, ιδιαίτερα για τα παιδιά.
Ο τρόπος διαχωρισμού του ποδηλατοδρόμου με τον πεζόδρομο, με πακτωμένα μεταλλικά κολωνάκια και συμπαγή στηθαία από σκυρόδεμα , τα οποία είναι άκαμπτα και επικίνδυνα εμπόδια , είναι εξαιρετικά επικίνδυνος για την ασφάλεια των χρηστών.
Σε περίπτωση απώλειας του ελέγχου από τον ποδηλάτη υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος τραυματισμού σε εσωτερικά ανθρώπινα όργανα.

 
ΙΕΡΟΥ ΛΟΧΟΥ
Σημειώνεται ότι στην προκειμένη περίπτωση ο ποδηλατόδρομος βρίσκεται επί πεζοδρόμου, συνεπώς δεν υπάρχει κανένας λόγος ασφαλείας να διαχωριστεί ο ποδηλατόδρομος από τον πεζόδρομο. Ακόμα και σε περιπτώσεις που ο ποδηλατόδρομος βρίσκεται επί του οδοστρώματος, ο διαχωρισμός γίνεται με διαγραμμίσεις και εμφανή χαρακτηριστικά ακίνδυνα για τους χρήστες, τόσο επί της οδού όσο και επί του ποδηλατοδρόμου.


Προφανώς σήμερα ο ποδηλατόδρομος της Ιερού Λόχου  είναι ανενεργός. Κανένας γονέας δεν επιτρέπει στο παιδί του να τον χρησιμοποιεί, γιατί τον θεωρεί επικίνδυνο και φυσικά δεν χρησιμοποιείται από ενήλικες ποδηλάτες εκτός να έχουν ακροβατικές ικανότητες και ρισκάρουν ένα σοβαρό ατύχημα. Οι ποδηλάτες κινούνται στο τμήμα του πεζοδρόμου.

Σημειώνεται ότι στον πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο Ιερού Λόχου δεν υπάρχει μέχρι και σήμερα η απαραίτητη σήμανση βάσει ΚΟΚ, με αποτέλεσμα πλήθος ΙΧ να παρκάρουν επί του πεζοδρόμου καταλαμβάνοντας σε πολλές περιπτώσεις το 80% του πλάτους του, παρεμποδίζοντας την κίνηση των πεζών και καθιστώντας ανενεργούς τους χώρους στάσης τους (παγκάκια), ενώ κλείνονται εντελώς είσοδοι στον ποδηλατόδρομο από τα παρκαρισμένα ΙΧ.
Η προκλητική καθυστέρηση της τοποθέτησης  σήμανσης, βάσει ΚΟΚ στον πεζόδρομο, έχει σαν αποτέλεσμα η Τροχαία να μην μπορεί να βεβαιώσει τις εν λόγω παραβάσεις και οι ασυνείδητοι ιδιοκτήτες των ΙΧ να συνεχίζουν μήνες ολόκληρους να παρεμποδίζουν την λειτουργία τόσο του πεζόδρομου όσο και του ποδηλατοδρόμου. 

 
ΙΕΡΟΥ ΛΟΧΟΥ
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από τις παραπάνω διαπιστώσεις είναι ουσιαστικά.
  1. Προβλέπεται στη μελέτη, αναλυτικά η κατασκευή των πακτωμένων μεταλλικών κολωνακίων και των συμπαγών στηθαίων, τόσο όσον αφορά στο υλικό κατασκευής όσο και στην διαστασιολόγησή τους;
  2. Τι είδους ποδηλατόδρομος προβλέπεται στη μελέτη;
  3. Για ποιο λόγο δεν έχει τοποθετηθεί ΑΚΟΜΑ σήμανση βάσει ΚΟΚ στον πεζόδρομο;

1 σχόλιο:

  1. Συμφωνώ απόλυτα! Είμαι κάτοικος της περιοχής και κάποιες φορές είναι ανέφικτο ακόμα και να περπατήσεις και να διανύσεις την ιερού λόχου... Παντού αυτοκίνητα και μάλιστα κλείνουν και την διάβαση... Έχω μωράκια με καρότσι και είναι δύσκολο καποιες μέρες να διασχίσεις τον πεζόδρομο. Από την μία τα σκουπίδια(που απορώ πως καταφέρνουν οι άνθρωποι να τα πετάξουν στον σκουπιδοτενεκέ, οι οποίοι είναι απρόσιτοι αφού υπάρχουν αυτοκίνητα παρκαρισμένα μπροστά τους). Τις φωτογράφιες τις τράβηξα για να τις δώσω στην δημοτική αστυνομία αλλά από είδα το πρόβλημα συνεχίζεται να επικρατεί... Ντροπή τους! Όλοι κοιτάνε πως θα βολευτούνε οι ίδιοι και δεν τους νοιάζουν αναπήροι ή άτομα με μωρά και καρότσια.. Είναι κρίμα στις μέρες μας να επικρατεί ακόμα η ανευθυνότητα, όταν θεωρούμαστε πιο μορφωμένοι και πιο ενημερωμένοι από τις παλαιότερες γενιές και συμπεριφερόμαστε με αυτούς τους τρόπους.Μετά όμως να μην έχουμε απαιτήσεις από την νέα γενιά που πιθανόν να κάνει και αυτή τα ίδια πέρνοντας παραδείγματα απο εμάς...



    ΑπάντησηΔιαγραφή